Vem är då jag?



Ni kan kalla mig Tindra. Mina vänner säger att jag är lik prinsessan Madeleine. Min familj säger att jag är omtänksam, driven och på gränsen till perfektionist.

Själv skulle jag nog vilja säga att jag är väldigt mycket antingen eller som människa. Antingen går jag in för det jag gör till 100% eller så lägger jag mig soffan och låter det va. Antingen bryr jag mig och blir exalterad och engagerad eller så rycker jag på axlarna och skiter i vilket. Detta är såklart inget jag gillar med mig själv. Jag jobbar just nu på att klara av att vara mer "medel". Det vill säga att släppa lite på kontrollen och bara följa med ibland. Att tvinga mig iväg och våga chansa ibland.

Jag är 21 år och bor i Stockholms innerstad. Jag studerar på universitetet och jobbar extra i butik vid sidan om. Jag bor själv i en tvåa och har inredning som stort intresse. Jag har få men nära vänner. Ingen pojkvän och även om jag skulle vilja så är jag rädd för att släppa in någon. Det hör säkert ihop med mitt kontrollbehov. Jag gillar att resa och upptäcka nya saker, älskar att organisera och planera. Jag bjuder ofta över mina nära och kära på middagar som jag kokat ihop efter recept. Matlagning är som roligast när man har någon att bjuda resultatet på. Jag hänger alldeles för mycket vid Facebook, är någolunda insatt i politiken och försöker hänga med i omvärlden. Min favoritstund på dagen är den på morgonen med DN och frukost i sängen. Jag är mer för mysiga hemmakvällar än utelivet på krogen. När det väl är fest är det dock all in som gäller. Jag får alltid höra att jag dricker fort när det är alkohol i glaset. Kanske för fort.

Den här bloggen kommer spegla mig mer med tiden. Jag hoppas ni följer med!

Kommentarer
Postat av: Den där Elin

Tacktack :)



haha känner igen mig med all in, ere fest så ere fest o då ere 100%, annars ere 0% o hemma på soffan, så tjaa... är också en antingen eller människa. ordningsam...det är något jag skulle vilja vara, där e jag alltid 0% hahahaa

2010-09-16 @ 11:25:10
URL: http://dendarelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0